Разгледайте статиите в нашия блог

Какво е BIMI и защо трябва да се интересуват търговците по имейл

Какво е BIMI и защо трябва да се интересуват търговците по имейл

Търговците по имейл постоянно търсят предимство: единственият трик, който им дава по-добра видимост пред абонатите и отваря тяхното съобщение. Въпреки че не съществува такова решение, има нещо, което може да помогне. Индикаторите на марката за идентификация на съобщенията – наричани накратко BIMI – са нововъзникващ стандарт за имейл, който може да помогне на вашата марка да се открои във входящата кутия.

Нека се поразровим и да видим как работи.

Какво е BIMI?

Забелязвали ли сте някога как някои марки показват логото си до съобщението си във входящата кутия? Логото, което се показва е известно като лого на проверен подател.

Накратко, BIMI ви позволява да показвате лого на подателя до вашите съобщения във входящата кутия, когато е проверено според набор от спецификации на BIMI.

  • Според BIMI Group, BIMI е нововъзникваща спецификация за имейл, която позволява използването на контролирани от марката лога в рамките на поддържащи имейл клиенти.


BIMI не само помага за повишаване на видимостта на вашата марка, но също така помага за изграждането на разпознаваемост и доверие на марката. BIMI е създаден, за да помогне за предотвратяване на измамни имейли и в свят, в който фишинг и имейл измами се увеличават, като търговци на имейли, е наложително да установим доверие с нашите абонати. Един от начините да направите това е BIMI.

BIMI е начин за проверка на информация за вашата марка. Подобно на DMARC, DKIM и SPF – три метода за проверка на информацията за подателя – BIMI е текстов запис, който живее на вашите сървъри. Всъщност той работи точно заедно със SPF, DMARC и DKIM, за да сигнализира на имейл клиентите, че сте вие. Като такъв, BIMI също помага за доставката.

Докато редица имейл клиенти вече се опитват да изтеглят вашето лого във входящата кутия, в момента нямате много контрол върху това кое лого или изображения събират. С BIMI обаче имате директен контрол върху това какво лого се показва – което ви позволява да запазите контрол върху вашата марка и опит на абонатите, създавайки доверие в процеса.

Различни методи за проверка на подателите и използване на лога съществуват от години, но първата формализирана спецификация за BIMI беше публикувана през февруари 2019 г. Оттогава първоначалните създатели сформираха работната група AuthIndicators, за да формализират и популяризират BIMI в цялата индустрия. През последните няколко години към работната група се присъединиха като Fastmail, Google, Mailchimp, Proofpoint, Twilio SendGrid, Validity, Valimail и Verizon Media (която притежава Yahoo Mail).

Ето списък на поддръжката на BIMI от доставчика на пощенска кутия към март 2022 г.:

Как работи BIMI?

Подобно на други стандарти за удостоверяване на имейл, BIMI по същество е текстов файл. Този текстов файл следва определен формат и живее на вашите изпращащи сървъри.

Когато съобщението бъде доставено, имейл услугата на получателя търси текстовия файл BIMI – и къде се хоства – за да гарантира, че съобщението може да бъде проверено. Веднъж потвърден, BIMI файлът казва на имейл услугата къде да намери логото на подателя и имейл услугата изтегля това лого във входящата кутия.

Въпреки че основната концепция на BIMI звучи просто, има няколко ключови неща, които ще ви трябват, за да настроите BIMI:

  • Удостоверяване на вашите имейли със SPF, DKIM и DMARC;
  • Достъп до вашите сървъри за имена на домейни, за да настроите нов BIMI DNS запис;
  • SVG файл на вашето лого;
  • Сертификат за проверена марка (VMC) по избор, но препоръчителен.

Въпреки че не всички доставчици на пощенски кутии поддържат BIMI в момента, други вероятно ще добавят поддръжка за BIMI в бъдеще, особено след като мерките за поверителност се увеличават в имейла. Това е нововъзникващ стандарт, който все още е в процес на разработка, но настройването му сега ще ви помогне да защитите поверителността на вашата програма за електронна поща.

Както всичко в имейла, поддръжката на BIMI вероятно ще се промени с течение на времето. Но с участието на големи имена като Google, Verizon Media и Fastmail, вероятно ще видим повече доставчици на услуги, които се присъединяват към работната група и пилотната програма през следващите години.

Във Vizia design интегрираме BIMI за всички наши клиенти.

Освен добавянето на BIMI ние извършваме и ежедневен мониторинг на записите, за да установим нерегламентирани опити за фишинг.


Споделете статията
Автор: Иван Иванов
Източник: ВИЗИЯ ДИЗАЙН
Сайт: vizia.bg

Създайте Вашият нов сайт сега!

Във Vizia Design Studio създаваме красиви уеб сайтове, които нашите клиенти обожават, а техните клиенти обичат да използват

One page / Landing page

Корпоративен сайт

Онлайн магазин